torsdag den 13. november 2014

Hindbærsnitter - en gammel klassiker :)

Hindbærsnitter

Hindbærsnitter går man aldrig galt i byen med - de kan laves på så mange forskellige måder, og de smager typisk RIGTIG dejligt :)

Du skal bruge:
200 gram smør
350 gram hvedemel
3 tsk vaniljesukker
200 gram flormelis
1 æg

hindbærmarmelade
Hjemmerørt glasur
Krymmel

Fremgangsmåde:
Kom mel, flormelis og vaniljesukker op i en skål, smuldrer smørret her i. Slå ægget ud i massen og ælt det hurtigt sammen og sæt det på køl i 1-2 timer, så dejen blir fast.
Rul dejen ud på bordet og stik små cirkler ud, evt med et glas, hvis du ikke har en form.
Bag dem i ovnen ved 175 grader i ca 20 minutter

Lad dem køle helt af på en rist

Kom herefter hindbærmarmelade på halvdelen af cirklerne og hjemmerørt glasur + krymmel på den anden halvdel. 

Saml dem nu med glasur-siden op af :)





Chokoladesnitter

Her stoppede jeg ikke, for jeg kan godt lide variation, derfor lavede jeg også chokoladesnitter.
Dejen er lavet på præcis samme måde, den eneste forskel er, at jeg smeltede lidt chokolade, kom i engangs sprøjtepose og kom på halvdelen af cirklerne i stedet for hindbærmarmelade.. og så rørte jeg lidt kakao i glasuren :) 

Kun fantasien sætter grænser! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar