onsdag den 7. august 2013

Mhm-mh-mm-Mushroom burger


Svampeburger med hjemmelavet brød


Igår aftes skulle min ven og jeg forsøge os med et nyt lækkert koncept, svampeburger. Det var super lækkert og svampe er et rigtig godt alternativ til kød. Opskriften er meget simpel:

500 gram svampe (den slags man nu har lyst til - undlad fluesvampe! ;) )
2 spsk olie
2 spsk rasp
6 fed hvidløg
2 æg
Persille
Andre krydderier man lige har lyst til, vi brugte rosmarin, oregano, salt, peber

Svampene vaskes og steges derefter på panden i 10 minutter på fuld varme. Svampene køles lidt af.
Svampene og de andre ingredienser blendes sammen til en klistret masse. 

Svampebøfferne formes og varmes på panden til de er faste.

Man kan enten bruge færdige burgerboller eller bage sine egne :) 
også med lidt salat og dressing i, så er de bare super gode!



2 kommentarer:

  1. Jeg må indrømme at jeg var lidt skeptisk da jeg læste overskriften, men det ser nu meget lækkert ud. Og jeg kan rigtig godt lide champignoner, ville det du mon? Hvilke brugte I?

    Kh Amanda
    www.myrainbowpanorama.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Svarer lige et år efter.
    Alle svampe ville du :)

    Hilsen Malou
    www.http://abitofeverythingandalittlemore.blogspot.dk/

    SvarSlet